Leren duiken bij Duikclub CLAS?

Een enthousiast team van ervaren duikinstructeurs staat elke vrijdagavond klaar voor onze kandidaat duikers. Afhankelijk van je eigen inzet en vaardigheden kun je al binnen ca. 8 weken je CMAS 1 ster (basis) duikbrevet behalen. De praktijk- en theorielessen worden elke vrijdagavond van 19:15 tot 21:30 uur gegeven in zwembad De Joffer in Voerendaal.

Als je meer wilt weten over de opleiding of lidmaatschap dan ben je van harte welkom om eens tijdens de trainingen te komen kijken. Wil je een keer meetrainen dan kan dat geheel vrijblijvend, zonder kosten of verplichtingen.

“Klaar” met de zwembad- en theorie-opleiding? Wat ons uniek maakt, is dat je je eerste buitenduiken kan maken in onze eigen steengroeve “La Gombe” in Esneux, vlak bij Luik.

De contributie is €246,25 per kalenderjaar (2024) en dat is inclusief zwembadbijdrage, instructie/opleiding, aansluiting bij de federatie en CMAS, verzekeringspremies en gebruik van clubmateriaal zoals duikfles, ademautomaat en trimvest tijdens de trainingen. Als je lid wordt in het najaar, is er een korting op de jaarcontributie. Info via onderstaande e-mail adressen.

Voor de 1 ster opleiding heb je een opleidingskit van €100 nodig (aanschaffen via de club) bestaande uit een brevetkaart, theorieboek, een duikboekje incl. logboek en de homologatie van je brevet.

Voor de zwembadtraining heb je een duikbril, zwemvliezen, een snorkel en een loodgordel met 3 kg lood nodig.

Voor de buitenduiken heb je een duikuitrusting nodig en die kost wat je er zelf aan wil uitgeven. Er zijn heel veel merken, vele winkels, nog veel meer internetwinkels. En je kunt 2e hands materiaal kopen of materiaal huren. We raden elke beginnende duiker aan om eerst de theorieles over duikmateriaal te volgen voordat je een duikset aanschaft! En vraag eens na bij andere duikers welke materialen zij gebruiken en wat echt noodzakelijk is als je net begint.

Contactgegevens: Wil je meer weten over de opleiding, lidmaatschap of heb je interesse in een proefles, neem dan contact met ons op.

Verantwoordelijke Duikschool: Oscar Krekelberg, duikschool@duikclubclas.nl
Secretariaat: Inge Hamers, secretariaat@duikclubclas.nl

Eerstvolgende duikclinic: 2 februari 2024. Dit is een gratis en vrijblijvende introductieles in zwembad de Joffer, om je kennis te laten maken met onze duikclub en haar instructeurs. Ervaar hoe het is om onderwater te 'zweven' en te ademen uit een ademautomaat! Mocht dit je bevallen, 1 maart starten we met onze 1* opleiding. Mail voor info naar duikschool@duikclubclas.nl